Share →


Sytuacja:

jeżeli czeka nas nieprzyjemny zjazd trawersem, lub ścieżka jest w wyżłobieniu, chcemy jako-tako panować nad prędkością

Opis patentu:

staramy się lekko wjechać na jego ściankę wyżłobienia, i tam zastosować „odwrotny pług” czyli ułożenie: złączone tyły nart, rozwarte przody. Jadąc np. po prawej stronie wyżłobienia, lewa narta jest prowadzona zgodnie z kierunkiem ścieżki, prawa, natomiast jest skierowana na zewnątrz wyżłobienia i ślizga się krawędzią po jego ścianie. W momentach, kiedy nabieramy sporej prędkości obciążamy bardziej prawą nartę, której krawędź mocniej trze o ścianę wyżłobienia wydajniej hamując. Jeszcze mocniejsze obciążenie prawej narty doprowadzi do zmiany kierunku ruchu i stopniowego wspinania się po ścianie, aż do całkowitego opuszczenia toru – jest to szczególnie przydatne, kiedy mamy przed sobą przeszkodę np zwalony pień, lub leżącego kolegę.

Zobaczmy:

{jgmedia file:=[images/stories/artykuly/narty_technika/odwrotny_pl/MVI_2605.AVI] width:=[640] height:=[480] autostart:=[false]}

Dodaj komentarz