Share →

100_6935Po trzech latach użytkowania gumki przytrzymujące pasy nośne przy szelkach rozciągnęły się i przestały trzymać. Łatwo je jednak wymienić. Górny uchwyt plecaka jest jasnoszary, prawie biały, a więc łatwo się brudzi. Do tego jest jakoś niefortunnie uszyty, podczas jazdy opiera się o kark, co jest nieco denerwujące. Trochę też się odpruł, mimo, że w plecaku nigdy nie podnosiłem większych ciężarów. Na szczęście nadrywanie się zatrzymało i nie idzie dalej. System nośny jest wygodny podczas jeżdżenia na rowerze, ale niestety podczas chodzenia, kiedy plecak podskakuje, dolna, lędźwiowa płyta opiera się niższą krawędzią o pasek i próbuje zdjąć spodnie. Ta sama płyta robi się mokra od potu podczas jeżdżenia na rowerze w wyższej temperaturze. Moim zdaniem jest ona po prostu za duża i podczas pochylonej jazdy zakrywa nie tylko lędźwie, ale i trochę za dużo pleców. Plecak został sprawdzony również w podczas niezbyt intensywnego chodzenia w temperaturze 45 stopni. Nawet wtedy system nośny zapewniał prawie suche plecy, jedynie szelki mimo gąbki stawały się mokre.

Plecak został przeze mnie zakupiony niecałe trzy lata temu z przeznaczeniem do codziennego użytkowania na rowerze w mieście i podczas krótkich weekendowych wycieczek poza miasto.

Na początek testu opis i zdjęcie pochodzące od producenta
Zgrabny, funkcjonalny plecak na rower. Komfort, pojemność i pełna wentylacja pleców. Na ostrą jazdę w terenie i… rowerowy spacer.
•  system nośny plecaka AIR BRIDGE PRO (korpus plecaka wygięty w łuk, nie styka się z plecami użytkownika), umożliwia doskonałą wentylację pleców i ramion,
•  fragmenty nośne w miejscach stykających się z plecami wykonane z oddychającej pianki pokrytej miękką przewiewną siateczką MESH BREATHABLE, środkowa część – z lekkiej wytrzymałej siatki poliestrowej,
•  pasy nośne od strony wewnętrznej także wyścielone siateczką MESH BREATHABLE,
•  plecak dostosowany do systemu HYDRATION,
•  komora główna zapinana mocnym dwubiegowym zamkiem renomowanej firmy YKK,
•  wewnątrz komory głównej na ścianie tylnej (na plecach) – kieszeń i paski mocujące do bukłaka systemu HYDRATION,
•  na przedniej ścianie plecaka – kieszeń podłużna i mała kieszonka na dokumenty, zapinane zamkami YKK,
•  na przedniej ścianie plecaka – klapa z pasami mocującymi, do umieszczenia kasku rowerowego lub kurtki, przeciwdeszczowej, na wierzchniej stronie klapy – szpejarka,
•  pasy nośne S-kształtne, z regulowaną długością; na każdym z pasów wszyte uszko, np. do zaczepienia latarki,
•  regulowany pas biodrowy, odcinki nośne opierające się o biodra – z lekkiej wytrzymałej siatki poliestrowej,
•  regulowany pas piersiowy,
•  dwie boczne kieszenie siatkowe,
•  na bokach plecaka – pasy kompresyjne,
•  uchwyt do ręcznego noszenia plecaka,
•  najwyższej jakości klamry DURAFLEX™ – wykonane z tworzywa zachowującego trwałość mechaniczną i odporność na uszkodzenia w niskich i wysokich temperaturach,
•  materiał MINIRIPSTOP z wtopioną siateczką zwiększającą odporność materiału w kontakcie z ostrymi przedmiotami na rozdarcia i przetarcia.

PARAMETRY:
Materiał:   MINIRIPSTOP POLIESTER, zamki YKK, klamry DURAFLEX
Waga:   1 050 g
Pojemność:    25 L
Wymiary:    45 x 23/27 x 18 cm
System nośny:    AIR BRIDGE PRO SYSTEM

bikki_red

http://www.fjordnansen.pl/site/?mod=offers&kat=34∏=264

Budowa

Plecak ma gruszkowaty kształt. Dziwnie to wygląda, ale dzięki temu, że plecak na górze jest węższy to nie zasłania niczego podczas oglądania się do tyłu w czasie jazdy na rowerze. Jest to ważne dla bezpieczeństwa, zwłaszcza w mieście.

100_6935

Plecak posiada szerokie gumy, które przytrzymują taśmy nośne w szelkach i pasie biodrowym.

100_6932 100_6934

Brak niestety gumek przytrzymujących paski od klapy, pod którą wkłada się kask. Taśmy te, gdy są długie, łopocą podczas szybkich zjazdów i uderzają o ręce, co bywa denerwujące. Podcięte dno plecaka nie zahacza o siodełko podczas zsiadania. Niestety, coś za coś, bo z takim podciętym dnem postawiony na ziemi plecak przewraca się. Brak zamontowanych jakichkolwiek odblasków, co przy plecaku rowerowym jest chyba sporą wadą. Na wyposażeniu nie ma również pokrowca przeciwdeszczowego, a do specyficznego kształtu plecaka trudno dobrać cokolwiek pasującego.

Otwór na camelbaka jest nieco za ciasny, w swoim Platypusie musiałem zdjąć ustnik i przeciskać przez szczelinę samą rurkę. W środku plecaka znajduje się kieszeń i dwa niezbyt ergonomiczne wieszaki na bukłak.

100_6949 100_6951

System nośny opiera się na sztywnej płycie w plecach i dwóch płaskownikach ze sprężynującej stali. Trzeba o tym pamiętać na bramkach na lotnisku. Wygięcie systemu nośnego jest regulowane. Taśmy do tego przeznaczone można naciągnąć i mocno wygiąć tylną płytę zapewniając wentylację, ale wtedy znacząco ogranicza się pojemność plecaka. Można też całkowicie poluzować siatkę, wtedy plecy się prostują i pojemność wzrasta. Kompromis jest, jak zwykle, pośrodku.

100_6943 100_6936

Plecak posiada też dwie boczne kieszonki z siatki, górną kieszeń i dolną kieszeń z pionowym zamkiem, znajdującą się pod klapą trzymającą kask.

100_6939 100_6940

Materiały

Komponenty użyte do produkcji plecaka są zadawalającej jakości. Zamki, materiały i nici nie wykazują nadmiernego zużycia. Materiał plecaka jest od wewnątrz powlekany, nie przemaka na deszczu, lecz po pewnym czasie plecak robi się w środku wilgotny. Po trzech latach użytkowania widać, że wewnętrzna impregnacja już nieco się złuszcza. Nigdy nie jeździłem z tym plecakiem w dużej zlewie, ale wtedy na pewno by przemókł. Uważam, że dobór kolorów jest niefortunny, bowiem zastosowany kolor grafitowy od nowości wygląda jak wypłowiały na słońcu.

Użytkowanie

Po trzech latach użytkowania gumki przytrzymujące pasy nośne przy szelkach rozciągnęły się i przestały trzymać. Łatwo je jednak wymienić. Górny uchwyt plecaka jest jasnoszary, prawie biały, a więc łatwo się brudzi. Do tego jest jakoś niefortunnie uszyty, podczas jazdy opiera się o kark, co jest nieco denerwujące. Trochę też się odpruł, mimo, że w plecaku nigdy nie podnosiłem większych ciężarów. Na szczęście nadrywanie się zatrzymało i nie idzie dalej. System nośny jest wygodny podczas jeżdżenia na rowerze, ale niestety podczas chodzenia, kiedy plecak podskakuje, dolna, lędźwiowa płyta opiera się niższą krawędzią o pasek i próbuje zdjąć spodnie. Ta sama płyta robi się mokra od potu podczas jeżdżenia na rowerze w wyższej temperaturze. Moim zdaniem jest ona po prostu za duża i podczas pochylonej jazdy zakrywa nie tylko lędźwie, ale i trochę za dużo pleców. Plecak został sprawdzony również w podczas niezbyt intensywnego chodzenia w temperaturze 45 stopni. Nawet wtedy system nośny zapewniał prawie suche plecy, jedynie szelki mimo gąbki stawały się mokre.

Podsumowanie

Plecak ma swoje wady, ale generalnie nie jest źle i daje radę. Teraz jednak kupiłbym coś innego.

Zalety:
-system nośny (prawie suche plecy),
-mocne zamki,
-gruszkowaty kształt nieograniczający widoczności.

Wady:
-lędźwiowa część systemu nośnego (mokra dolna część pleców),
-brudzący się uchwyt,
-niezbyt wygodny do użycia przez piechura,
-brak odblasków,
-brak gumek przytrzymujących paski na klapie trzymającej kask,
-brak pokrowca przeciwdeszczowego.


**Zapraszamy do dyskusji na forum w temacie: [Plecaki małe] Fjord Nansen Bikki 25

Dodaj komentarz